Nu zoveel scholen zich ontwikkelen op het gebied van traumasensitief onderwijs is de tijd rijp voor een jaarlijks congres waarin we kunnen leren van elkaars ervaringen en van koplopers op het gebied van TSO.
In dit congres maken we kennis met deze vorm van psychiatrie waarin niet interventies centraal staan maar het tot stand brengen van een stevigheid biedende omgeving.
Het vinden van de juiste hulp is voor veel mensen met autisme of ouders van kinderen met autisme een flinke zoektocht. Het is lang niet alleen de interventie zelf die het verschil maakt. We weten dat goede afstemming , begeleiding en coaching van grote waarde is. Daarom staan we in dit middagsymposium stil hoe je met nog meer effectiviteit kunt aansluiten op de wensen van de mensen die je begeleidt en coacht.
Deze middag maak je kennis met DNA-V (AWO-W), een ontwikkelingsgericht ACT model, dat je de kans biedt om samen met je leerlingen, al spelend, uitproberend, vallend en opstaand ontzettend veel te leren.
In dit middagsymposium gaan we nader in op vier verschillende veel voorkomende problematieken bij autisme: ADHD, automutilatie, suïcide en psychose. Per problematiek wordt geput uit recent onderzoek.